Neviete, ktorý ventil pasuje na váš bicykel? Určite si prečítajte náš text.

Ako si vybrať tú správnu dušu na bicykel?

V živote každého cyklistu skôr či neskôr príde potreba kúpiť si novú dušu. Zdanlivo jednoduchá úloha sa skomplikuje, keď si potrebujete vybrať správny typ modelu z dostupných na trhu. Tu je všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste sa mohli správne rozhodnúť.

Typy bicyklových ventilov

Tri hlavné štandardy bicyklových ventilov sú dnes najbežnejšie: Presta, Dunlop a Schrader, ktoré sú znázornené na nasledujúcom obrázku:

presta-schrader-dunlop-auto

Presta (SV -Zotročujúci ventil) - nazývaný aj francúzsky (FV -Francúzsky ventil). Toto je dnes najrozšírenejší typ u športových bicyklov, ale čoraz častejšie aj u rekreačných bicyklov. Vyznačuje sa točenou špičkou, ktorá je v grafike v zlatej farbe. Skôr ako začnete pumpovať, pred nasadením špičky pumpy ju mierne odskrutkujte a stlačením uvoľníte vzduch. Málo priemer ventilu 6 mm, vyžaduje malý otvor v ráfiku, čo je výhodou pre silne zoštíhlené výkonné kolesá a ich odolnosť, no zároveň je naznačené, že drží tlak lepšie ako iné systémy.

Dunlop (DV -Ventil Dunlop) - nazývaný čas na bicykli. Najmenej bežné z nich, dnes hlavne u starších bicyklov. Rovnako ako u ventilov Presta sa pred pumpovaním odskrutkuje hrot a na vyfúknutie sa musí vytiahnuť malá náplň. Výhodou DV ventilu, ale aj nevýhodou je jednosmerné prevedenie, ktoré veľmi zjednodušuje jeho konštrukciu a obsluhu, no znemožňuje meranie tlaku manometrom, čo ho prakticky vylučuje z náročnejších aplikácií. Priemer, ako Presta - 6 mm.

Schrader (OF -Automatický ventil) - autoventil. Dnes je to bežnejšie v rekreačných bicykloch, ale nielen. Je väčší ako ostatné priemer - 8 mm a bez skrúteného konca. Najväčšou výhodou duší s AV ventilom je možnosť použitia rovnakých pumpičiek ako v prípade napríklad auta.

Akú trubicu si vybrať?

Pri výbere typu ventilu novej duše sa môžete riadiť typom starej duše, pričom štandard rozpoznáte porovnaním s grafikou. Ak to nie je možné, zmerajte priemer otvoru v ráfiku, pretože Ventilová duša automobilu nebude kompatibilná s ráfikom s otvorom ventilu Presta. Oplatí sa zmerať aj jeho výšku, najmä v prípade vysokých ráfikov, aby vami vybraná duša mala ventilček správnej dĺžky. Pri zvažovaní možnej zmeny typu, ktorý máte, nezabudnite, že iný priemer ventilu vyžaduje iný priemer hlavy čerpadla.

Dôležitou vlastnosťou bicyklovej duše je okrem typu ventilu aj jej veľkosť prispôsobená kolesu. Ak nepoznáte priemer kolies na svojom bicykli, môžete si ho jednoducho skontrolovať hľadaním značiek na plášti alebo samotnom ráfiku, prípadne si ho v krajnom prípade zmerať. Priemer bude uvedený v palcoch alebo milimetroch. Oplatí sa zvoliť aj šírku duše primeranej pneumatikám, ktoré používate, čo zabezpečí ich najlepšiu spoluprácu.

Zobraziť všetky bicykle -->

pridať komentár

Polia označené (*) sú povinné Vaše údaje spracujeme v súlade s našimi Zásady ochrany osobných údajov.